Blog
LuxRender v1.5 ve Getirdiği Yenilikler
- Ayrıntılar
- Kategori: Bilgisayar Grafiği
- 24 Haziran 2015 tarihinde yayınlandı.
- THEMT tarafından yazıldı.
Görmü? oldu?unuz bu resim 3264x4326px gibi büyük say?labilecek çözünürlükte, AMD Radeon HD 7970 gibi çok da güçlü olmayan bir grafik kart?nda, aç?k-kaynak ve ücretsiz olan LuxRender ile 5 dakikada olu?turuldu. Böylece GPU Renderin kap?lar? aralanm?? oldu…
Açık-kaynak ve ücretsiz olan LuxRender 1.5 sürümüyle birlikte geliştirilmiş OpenCL performansı arttırıldı ve Intel’in Embree CPU ışın-izleme teknolojisi desteklenmiş oldu.
Güncelleme ile ayrıca LuxRender’in var olan fiziksel tabanlı render kiplerine ek olarak, yeni biased path tracing motoruna giriş yapılmış oldu.
1.5 sürümündeki önemli değişikliklerden biri de yeni OpenCL motorunun microkernel adlı yeni mimariyi kullanması, bu da çok karmaşık sahnelerin AMD ve nVidia ile derlenip render edilmesine imkân sağladı.
Intel’in Embree desteği için bir şey daha var: bu sayede ışın-izleme olayı %20-50 daha hızlı olacak.
LuxRender ayrıca, ek olarak alpha, derinlik, materyal kimliği gibi geniş aralıkta daha birçok kanalı sunmaya başladı.
Bir diğer yeni özellikler de şunlar, kırpma yüzeyleri; yeni bir lazer ışık kaynağı; yüzey girintileri için pointiness adı verdikleri materyal özelliği; ve saç ve tüy için saç-şekilleri.
Geliştiriciler ayrıca LuxMax adında yeni bir 3D Studio Max eklentisinin geliştirmesine başladı. Sanırım bu eklenti ile daha fazla nitelik kazandırılacak.
LuxRender 1.5 RC1, Windows, Linux ve Mac OS X için şuanda kullanılabilir. Ayrıca desteklenen 3B Programların eklentisi için şu adresi ziyaret edin. LuxRender’ın yeni sürümüyle ilgili daha fazla bilgi almak için de bu adresi ziyaret edin.
Son olarak, Render yazılımları hakkında daha fazla seçenek için CPU, GPU ve Hibrit Tabanlı Render Programları başlıklı sayfaya bakabilirsiniz.
Kaynak: cgchannel.com